Egy olyan világban, amikor átlagosan napi öt órát töltünk a mobilunkon, ott böngészünk, üzeneteket küldünk, vásárolunk, vagy éppen banki ügyeket intézünk, online jelenlét híján bármilyen vállalkozás kudarcra van ítélve. A célközönséget ugyanis ezen a platformon lehet a legegyszerűbben elérni. Ahhoz azonban, hogy ez eredményt is hozzon, átgondolt online marketing stratégiára van szükség. Hasznos tanácsok cikkünkben a hatékony stratégia kialakításához.
Legyen egy stratégia
Stratégia nélkül aligha életképes a vállalkozás. Megfelelő előkészület, tervezés hiányában a legegyedibb ötlet is könnyen elbukhat, ezért nem érdemes ezt a részt megspórolni.
Első lépésként célszerű feltérképezni mind a közvetlen, mind a közvetett versenytársakat: milyen marketing csatornákon vannak jelen, mit csinálnak jól, mit nem, milyen üzenetet közvetítenek, milyen megoldásokat nyújtanak az ügyfelek számára. Ez segíthet körvonalazni a stratégiánkat is, miszerint olyat tudnánk kínálni, amit a versenytársak nem.
Fontos, hogy tisztában legyünk azzal is, kinek szánjuk a termékünket, illetve szolgáltatásunkat. Ha rosszul határozzuk meg a célközönséget, akkor nem csupán időt veszítünk, hanem pénzt is. Érdemes a megcélzott ügyfelet (buyer persona) minél részletesebben felvázolni, mintha egy élő, valódi személyről lenne szó, az életkorától, érdeklődési körétől, demográfiai helyzetétől kezdve egészen a döntéseinek mozgatórugójáig. Ha ezzel tisztában vagyunk, akkor az online hirdetéseknél is jobban be tudjuk határolni a célszegmenst.
A stratégiából nem hiányozhatnak a céljaink és a főbb irányvonalak sem, azaz milyen árbevételt, növekedési ütemet képzelünk el a cégünknek, ezt milyen marketing eszközök bevonásával kívánjuk elérni, illetve mekkora büdzsét szánunk rá.
Legyen egy profi weboldal, ami optimalizálva van a keresőkre
Ahhoz, hogy a vevőink megtaláljanak, ott kell lennünk, ahol ők is vannak - ez pedig az online színtér. Egy weboldal manapság már fejlesztői tudás nélkül is könnyen létrehozható, számos honlapkészítő platform áll rendelkezésünkre.