Titokban tartott majdnem tragédiák

2024. január 20. 09:16

Amerikában előbb-utóbb minden repülőjárat egy véletlenszerű kockadobás lesz.

2024. január 20. 09:16
Jeszenszky Zsolt
Jeszenszky Zsolt
Magyar Nemzet

„A politika játszik velünk – és mi gyanútlanul éljük az életünket, felülünk a repülőkre… A horrorsztorikat pedig titkolják előlünk. Sokszor csak egy hajszálon múlik, hogy ne következzen be a tragédia. A DEI (diversity, equity, inclusion – magyarul diverzitás, méltányosság, inkluzivitás) irányelv jegyében

kötelező kvótákat vezetnek be a cégeknél; így vesznek fel felelős pozíciókba teljesen alkalmatlan embereket, és sodorják veszélybe százak, ezrek életét.

2022 decemberében a United Airlines Boeing 777-es gépe a hawaii Kahlua repteréről indult és emelkedett rendben majdnem 7000 méterig. Ekkor hirtelen zuhanórepülésbe kezdett, és 900 km/órás sebességgel közeledett a tenger felé. A pilótának az utolsó pillanatban, 230 méterrel a víz fölött sikerült felrántania a gép orrát. A járat ezután folytatta útját, és végül gond nélkül elrepült San Franciscóba.

Két hónapig senki sem hallott az esetről, ezután bukkant csak fel a hírekben. A United ekkor közölte, hogy a pilóták további képzést fognak kapni, és az esetet jelentették a Szövetségi Légügyi hatóságnak (FAA), amely majd kivizsgálja. 2023 végére lett is valamiféle magyarázat:

kiderült, a kapitány azt az utasítást adta, hogy a fékszárnyakat ötfokos pozícióba helyezzék, ami a normál pozíció a felszálláshoz. A másodpilóta azonban 15 fokosnak értette, amihez a gép túl gyorsan haladt. Hogy sikerüljön megtalálni a problémát, a kapitány lassítani kezdte a gépet. A másodpilóta ahelyett, hogy rájött volna a tévedésére, azt mondta, hogy talán a műszerekben lehet a hiba. Végül a gép automatikus vészjelző rendszere jelezte, hogy le fognak zuhanni, ha nem húzzák fölfelé teljes erővel a gépet, amit meg is tettek.

Mindkét pilóta továbbra is a cégnél dolgozik. Sokat azonban nem tudunk róluk. Annyit igen, hogy a kapitány 55 éves, 19 600 óra repülési idő állt mögötte, ebből ötezer ezen a géptípuson. Ez elég meggyőző. A másodpilótának 5300 óra repülési gyakorlata van, ez sem rossz, de még csak 120 óra tapasztalata volt a 777-essel. Kiszivárgott informá­ciók szerint ő friss alkalmazott volt a cégnél.”

Fotó: Daniel Slim/AFP

 

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 50 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Akitlosz
2024. január 22. 01:49
Akkor és csakis akkor lehetünk biztosak abban, hogy másik ember megértette, és jól értette, amit mondtuk neki, ha helyesen visszaismételi azt. Vannak olyan szakmák, amelyekben ez kötelező elvárás. - Fékszárnyakat 5 fokra! - Értettem kapitány, fékszárnyakakat 15 fokra! Na itt gyanús lett volna valami a kapitánynak.
Ergit
2024. január 21. 15:31
Még így is sok repülőgép zuhan le, mivel a legtöbbször figyelmetlenségek sorozata hoz létre olyan helyzetet, ami már menthetetlen.
Kovács Ubul
2024. január 21. 06:46
És verik a négereket.
llnnhegyi
2024. január 20. 16:26
Aztán ráfoghatják a HAMASZ terrorista szervezetre. Ez járja manapság az USA - ban. Biden fingik egyet és integet valakinek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!