„Nagy kíváncsisággal ültem be a Jelenés című film (L’apparition, 2018) premierjére, melynek előzetese komolyan felkeltette az érdeklődésemet. Az első vetítésen közel 40 fő jelent meg – de nem is vártam tömegeket, egy vértől, erotikától, űrlényektől, dínóktól mentes film esetében.
A francia filmdráma egy oknyomozó újságírót mutat be (Vincent Lindon), aki elveszítette legjobb barátját és kollégáját a szíriai háborúban. Ő maga is fizikai és lelki sérülésekkel érkezik vissza Franciaországba, ahol kezd eluralkodni rajta a depresszió, a félelem. Ebben a mély traumában érkezik egy felkérés, mégpedig a Vatikánból.
Újságírói objektivitása és oknyomozó képessége miatt felkérik, hogy vegyen részt egy vallásos jelenést vizsgáló bizottság munkájában. Egy kis dél-francia faluban egy 18 éves lány azt állítja, Szűz Mária jelent meg a számára. A jelenés után a falu valóságos turisztikai attrakcióvá vált, ahova a világ minden pontjáról érkeznek a zarándokok, hogy személyesen tapasztalják meg a csodát. Róma számára kellemetlen, hogy egynéhány pap felkarolja a látnokot – akinek igen hányattatott gyermekkorban volt osztályrésze – és ezzel a hívők számára legitimálják az eseményeket.
(...)
A rendező nagy odafigyeléssel hárítja el a szenzációhajhász betéteket. Nincs összeesküvés elmélet, nincs ördögtől megszállottság, nincsenek torz papi jellemek, ellenben sejtet bizonyos érdekeket a jelenések mellett. Érdemes ugyanilyen nyitottsággal és objektív szemlélettel beülni erre a filmre, hiszen egy sokat vitatott témát dolgoz fel, botrányos torzítások nélkül.”