Brutális autóbaleset Baranyában: élet-halál között van egy idős nő és az unokája
Egy fekete Mercedes az ütközés után nagy sebességgel lesodródott az útról és többször megpördült, majd vezetője és női utasa rácsavarodott egy fára.
Az Amazon sofőrje egy orvostanhallgatót nyomorított meg egész életére, és a cég még csak kártérítést sem hajlandó fizetni.
Ans Rana orvostanhallgató márciusban bátyjával és édesapjával a család Teslájával utaztak, amikor a 75-ös autópálya szélén megpillantottak egy lerobbant autót. Rana bátyja meg szeretett volna állni segítséget nyújtani, a mögöttük haladó Amazonos furgon sofőrjének viszont nagy valószínűséggel ez elkerülte a figyelmét. A hatalmas ütközés következtében a furgon kiszorította a Teslát az autópálya bal oldali sávjába, ahol a jármű egy Toyota Corollával ütközve a korlátnak csapódott. Rana ügyvédei szerint a furgon sofőrje 22 km/h-val ment gyorsabban a megengedettnél.
Rana a balesetben életveszélyesen megsérült, a gerincét ért traumát több hónapos rehabilitáció követte, ennek ellenére a karjai és a lábai használhatatlanok maradtak.
„Elvesztettem a lábaimat, ezt a legrosszabb ellenségemnek sem kívánnám”
– fakadt ki Rana a Bloombergnek.
Rana beperelte az Amazont, állítása szerint a cég felelős a sofőrök tetteiért, mivel a furgonokba épített kamerákkal és különböző érzékelőkkel folyamatosan megfigyelhetőek. „Ellenőrzik a sebességet, a fékezést, a gyorsítást, a kanyarodást, a biztonsági öv használatát, a telefonhívásokat, az SMS-ezést, a furgonba épített kamerákat, amelyek mesterséges intelligenciát használnak az ásítás észlelésére, és még sok mást” – áll a perben, hogy mennyi mindent figyelnek az Amazon algoritmusai. Rana azzal is vádolja az Amazont, hogy
Az Amazon azzal védekezik, hogy a sofőr valójában nem neki dolgozott, hanem a Harper Logistics LLC-nek.
Az algoritmusok kulcsszerepére összpontosítva Rana ügyvédje, Scott Harrison azt szeretné bizonyítani, hogy az Amazon irányít mindent, kezdve attól, hogy a sofőröknek hány csomagot kell kézbesíteniük, egészen addig, hogy megtartják-e őket vagy elbocsátják. Annak bizonyítása, hogy az Amazon nem csupán a Harper Logistics ügyfele, hanem távolról irányítja is azt, kritikus fontosságú abban, hogy az e-kereskedelmi óriásvállalatot felelősségre lehessen vonni Rana orvosi számláiért és élethosszig tartó jövedelemcsökkenéséért.
Rana – az Amazon mellett – pert indított a Harper Logistics, Bryan Williams sofőr és a vállalat biztosítótársasága, az Old Republic Insurance ellen is. Az arstechnica blog szerint Rana orvosi költségei mára már olyan magasra rúgnak, hogy hiába a per, az Amazon kivételével egyik cég sem tudná kifizetni a kártérítést. Williams, a balesetben résztvevő sofőr tizenöt dollárt keres óránként,
Maria Boschetti, az Amazon szóvivője a Bloombergnek azzal védekezett, hogy a vállalat „elkötelezett a sofőrök és a közösségek biztonsága iránt”. Boschetti azt is hozzátette, hogy az Amazon együttműködik a kézbesítő vállalkozókkal azért, hogy „reális elvárásokat fogalmazzanak meg annak érdekében, hogy ne helyezzenek túl nagy nyomást az alkalmazottakra”. A szóvivő azt is kijelentette, hogy 2021 első kilenc hónapjában az egy mérföldre jutó incidensek száma csökkent az előző évhez képest.
Fotó: MTI szerkesztett